FÆLLES MÅL TIL FORLØB OM BIERNES PRODUKTER

 

9. Klasse

 

Fysik/kemi:

Undersøgelse:  Eleven kan undersøge udnyttelse af råstoffer og dele af produktionsmetoder. Eleven kan undersøge for forskellige stoffer.

Modellering: Eleverne har viden om kemiske symboler og reaktionsskemaer og kan beskrive små produktionsmæssige forløb.

Perspektivering: Eleven kan beskrive sammenhæng mellem råstoffer, processer og produkt. Eleven kan kende små processer fra hinanden.

Kommunikation: Eleven har viden om ord og begreber i naturfag. Eleven kan gennem forsøg og øvelser finde argumentation for forskellige processer.

 

Geografi:  

Undersøgelse:  Eleven har viden om muligheder for udnyttelse af naturgrundlaget.

Modellering:  Eleverne  har kendskab til temakort, bæredygtighed, råstoffer inden for et begrænset  område.

Perspektivering: Eleven har viden om aktuelle problemstillinger med naturfagligt indhold.

Kommunikation: Eleven har viden om ord og begreber om  geografiske sammen hænge.

 

Biologi:

Undersøgelse:  Eleven kan indsamle og vurdere data fra egne og andres undersøgelser i naturfag.

Modellering: Eleverne kan opstille modeller om opbygning af bier og insekter.

Perspektivering: Eleven kender til forskellige syn på anvendelse af naturen.

Kommunikation: Eleven har viden om ord og begreber i naturfag der kan bruges til at kommunikere om forskellige syn på naturen.