9. Klasse
Fysik/kemi:
Undersøgelse: Eleven kan undersøge udnyttelse af råstoffer og dele af produktionsmetoder. Eleven kan undersøge for forskellige stoffer.
Modellering: Eleverne har viden om kemiske symboler og reaktionsskemaer og kan beskrive små produktionsmæssige forløb.
Perspektivering: Eleven kan beskrive sammenhæng mellem råstoffer, processer og produkt. Eleven kan kende små processer fra hinanden.
Kommunikation: Eleven har viden om ord og begreber i naturfag. Eleven kan gennem forsøg og øvelser finde argumentation for forskellige processer.
Geografi:
Undersøgelse: Eleven har viden om muligheder for udnyttelse af naturgrundlaget.
Modellering: Eleverne har kendskab til temakort, bæredygtighed, råstoffer inden for et begrænset område.
Perspektivering: Eleven har viden om aktuelle problemstillinger med naturfagligt indhold.
Kommunikation: Eleven har viden om ord og begreber om geografiske sammen hænge.
Biologi:
Undersøgelse: Eleven kan indsamle og vurdere data fra egne og andres undersøgelser i naturfag.
Modellering: Eleverne kan opstille modeller om opbygning af bier og insekter.
Perspektivering: Eleven kender til forskellige syn på anvendelse af naturen.
Kommunikation: Eleven har viden om ord og begreber i naturfag der kan bruges til at kommunikere om forskellige syn på naturen.